Afgelopen weekend werd er een nieuw hotel geopend in Lint. Geen traditioneel hotel voor mensen maar ééntje voor insecten en andere kleine dieren. De inhuldiging was de feestelijke afsluiter van een hele week intensief werken in het thema “Natuur-lijk”. Zo’n 400 leerlingen van Mater Christi zorgden voor een huisje voor kleine en grote dieren.

'Niet alleen bijen en andere insecten kunnen voortaan overwinteren in de tuin van de school, ook vogels, egels en vlinders werden van een onderkomen voorzien. Het schoolteam kon rekenen op de praktische hulp van vele ouders en grootouders, en ook de lokale afdeling Natuurpunt Land van Reyen hielp mee om het geheel vorm te geven. Dank zij de financiële steun van Landschapspark Zuidrand en de Provincie Antwerpen kon er duurzaam materiaal gebruikt zodat het hotel vele jaren kan blijven staan', vertelt Carla van de oudervereniging.

'Elke leeftijdsgroep had een eigen opdrachtje zoals plannetjes maken, identiteitskaarten maken over bomen en dieren, dierenhuisjes, voederplankjes, wegwijzers, koken en appelsap maken en zelfs gedichten op gedichtendag', licht Carla toe.

Later dit jaar komt er nog een vervolg op dit vergroeningsproject van de school, met een blotevoetenpad en een buitenklas.

140205 bijenhotel.jpg.h380.jpg.568

Stefan Beeldens