In Theater Vooruit vierde Natuurpunt afdeling Land van Reyen zijn twintigste verjaardag. Gegroeid vanuit de Boechoutse Milieuraad kende de afdeling - die de gemeenten Boechout, Vremde, Lint, Hove* en Mortsel omvat - de voorbij twee decennia een gestage groei.

Babbelkroonbos

Een eerste belangrijk hoogtepunt was de aankoop van een hooiland (1,5ha) met amfibieënpoel in de Molenbeekvallei in ‘95. Twee jaar later zou dit natuurgebied in eigendom uitbreiden tot 14ha om vandaag een oppervlakte van 41ha te bereiken. De vereniging telt intussen meer dan 2.200 leden. En de plannen tot uitbreiding stoppen niet. ‘Ook aan de Boshoek kochten we het Babbelkroonbos op het grondgebied Lier aan. dat hadden we al in beheer van Elia, maar nu konden we ook het laatste privédeel aankopen. Dit moet op termijn leiden tot een nieuw ambitieus project met de buurafdelingen uit Lier en Duffel: Bossen en Beemden van de Lachenen- en Babbelbeekvallei,’ zegt voorzitter Bert Andries.

Naar aanleiding van de 20ste verjaardag werd ook een fotowedstrijd gehouden: Paul de Keyser was de laureaat met een strandimpressie.

* nvdr: Hove behoort niet tot Natuurpunt afdeling Land van Reyen